Mama Africa - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nick W - WaarBenJij.nu Mama Africa - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nick W - WaarBenJij.nu

Mama Africa

Door: De Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

22 Augustus 2014 | Namibië, Windhoek

Lieve mensies,

Wij (Sjanne, Lotte en ik) zijn nu een anderhalve week in Namibië en we hebben weer een hoop meegemaakt. Gelukkig veel positieve dingen! Pak wat drinken, leun achterover en neem een diepe zucht. Komt tie....

De vlucht van Amsterdam naar Zürich was erg prettig. We moesten namelijk voor onze vlucht twee keer overstappen, in Zürich en in Johannesburg om vervolgens te landen in Windhoek. In Zurich zagen we tot onze grote schrik dat de vlucht naar Johannesburg geannuleerd was. Uuh what the hell? Blijkbaar een technische storing met het vliegtuig.
Gelukkig werd er een hotel voor ons geregeld en konden we de volgende morgen met een andere vlucht mee. Maar onze bagage hielden ze wel even op het vliegveld, want dan konden ze die zelf MAKKELIJK in het vliegtuig stoppen.....
Voel je hem al?
Stonden we op Johannesburg zonder koffers.... hij is fijn! Ook was onze vlucht al vertrokken naar Windhoek. Weer een overnachting, maar nu in Johannesburg. Gelukkig zijn we flexibel en kunnen we onze onderbroekies binnenste buiten aantrekken.
De vlucht naar Windhoek van Johannesburg was ellende. Veel turbelentie en een paar luchtzakjes meegepakt. Maar, na een uur waren we er dan eindelijk. Weliswaar groen en ziek, maar we zagen het vliegveld van Windhoek.
Uiteraard waren onze koffers niet in Windhoek, duhhh. Die waren ze kwijt.
Dan maar stinkend naar ons appartement.

Ons appartement is wel heel erg netjes. Hier kunnen wij prima vertoeven de aankomende tijd. Windhoek is een prettige stad met lieve mensen die je graag willen helpen. Maar we zijn op ons hoede, wees niet ongerust.
Wij hoeven pas op 1 september te beginnen met lesgeven, dus willen we eerst wat van het land zien. Dat kun je hier het beste doen door een auto te huren en te crossen door het land.
Een kleine bijkomstigheid, ze rijden hier links en het stuur zit aan de andere kant van de auto. Je schakelt dus ook met je linkerhand en je knipperlicht bedien je met je rechterhand. Hoevaak ik niet op de rechterbaan mijn ruitenwissers heb aangezet..... nja gelukkig rijdt er hier haast niemand en je hebt het links rijden verdomd snel onder de knie.
Hup, gauw dieren spotten (daar kom je toch stiekem voor).

We zijn naar het grootste natuurpark van Namibie gereden: "Etosha park" Bij binnenkomst reden we meteen langs de hertjes, giraffen en olifanten. Heel erg indrukwekkend als je die beesten zo vrij ziet rondlopen. Olifanten die zichzelf natspuiten of een zebra stoet die oversteekt. We zaten vaak stil in de auto emotioneel om ons heen te kijken. Zo mooi kan het dus ook zijn.
Helaas hebben we de leeuw nog niet kunnen spotten aangezien ze overdag liggen te slapen. Maar, we will be back!
De zwarte neushoorn hadden we wel gespot en nou bleek die juist heel bijzonder te zijn omdat er maar weinig van rondliepen. Supertof!

Na het Etosha Park zijn we door gereden naar 'skeleton coast'. Dat is waarschijnlijk het meest bizarre landschap wat ik ooit heb gezien. We reden helemaal alleen en kwamen soms uren niemand tegen, nja soms een verdwaalde ezel maar daar hield het al gauw mee op. Heel erg bijzonder en een beetje angstaanjagend. Alsof je alleen op de wereld bent.
Op dit moment is het hier hoogseizoen en daarom erg druk met toeristen. Alle Europeanen hebben tenslotte vakantie en alle Duitsers komen volgens mij hier hun vakantie doorbrengen.

We sliepen trouwens tijdens onze roadtrip in een tent op een kl*** matje. In Swakopmund een stadje aan zee was het gewoon koud. Je leest het goed.. koud in Afrika?!?!?!

We zijn momenteel weer terug in Windhoek na een week roadtrippen. Het gaat met ons erg goed en we leren de Afrikaanse cultuur steeds beter te beheersen. Veel chillen dus!

Weer tof dat jullie meelezen en we proberen jullie vaak up to date te houden maar de wifi is hier erg traag.

Oja, we hebben onze koffers weer terug, dus we zitten in een schone slip. We eisen natuurlijk wel een vergoeding voor dit ongemak.
Wordt vervolgd!

We houden contact.

Groetjes Sjanne, Lotte en Nick.

• 23 Augustus 2014 - 10:22

Mama:

Wat geweldig als die positieve verhalen.
    En wat een belevenissen al in anderhalve week hahah
    Geniet maar en nu HUP aan de slag WERKEN op school daar. Even het luie zweet eruit.
    Even wat Afrikaanse woorden opgezocht die handig voor je kunnen zijn:

-Prikkelpop...... lekker ding
    -Stokkielekker.....lolly
    -Beeldradio......televisie
    -Loerpijpie......verrekijker
    -Trampoline.....wipmat

Volgende keer meer maar hier heb je alvast wat aan.
    Liefs Mama

• 25 Augustus 2014 - 20:44

Fanclub Nick, Sjanne En Lotte:

Fucking gaaf om te lezen word gwn emotioneel ik wou dat ik ook in die auto zat en die kaulo eenzame ezel tegenkwam. Hahaha fucking goed om te horen dat jullie je schone slip aanhebben. Idd als voorstel zou ik zeggen half jaartje vakantie extra als schadevergoeding. Haha wel vervelend dat het zo tegenzat op de heenweg hopelijk terug weg beter. Mis je wel hoor bro. VVrijdagavonden zijn gwn kaulo saai. Hier ook alles goed binnenkort cavia kopen we hebben de kist al voor em. Of kooi Hoe je wilt noemen. In ieder ggeval. Dikke respect dat jullie gwn 3 maanden daar zitten. Wens jullie allemaal het beste en veel plezier. En geef nick soms ff een wet Willie of een waggie. Dat mist ie wel hahaha.

Peace

• 25 Augustus 2014 - 22:23

Brigit Westbroek:

Hey Nick, balen joh was een hele toer om daar aan te komen! Wat een gedoe ook met die koffers zeg!!
    Fantastisch wat jullie daar allemaal zien en beleven! Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes en veel liefs Brigit

• 27 Augustus 2014 - 18:47

Carla:

Hai Nick Sjanne en Lotte,

Wat geweldig weer om de verslagen binnen te krijgen. Alsof ik een klein beetje meereis.
    Ik geniet van al het nieuws en ben blij dat jullie er heel zijn aangekomen en alle koffers weer hebben.

Geweldig lijkt me zo'n roadtrip en al die wilde dieren te spotten.

Geniet weer van elk moment!!

Liefs,

Carla (Blij)

• 02 September 2014 - 15:12

Mama:

Hallo Nick [en meisjes]
    Tijdje niks meer gehoord maar ik maak me nog geen zorgen het zal allemaal nog wel loslopen :.)
    Hier is het prachtig nazomer weer JA 25 gr hoor. en ik heb 14 dagen vk.
    Alles gaat goed hier ook met de poezen en de hond.
    Ik zie dat je spannend eet....krokodil en struisvogel NOU ik hou het bij mn bal gehakt.
    Ga van de week met Sis naar het strand en voor de rest luieren.
    Zal nog wat woorden meegeven waar je wat aan hebt, tenslotte zit je er nog eens poosje.
    -Pletterpet............helm
    -amperbroekie...........string
    -lekke band ....... papwiel
    -Natwaslappie ....... Washand
    -beeldradio ........ televisie

Nou je kan jezelf met deze woorden weer even redden.
    Tjuus
    Mama