Bamboozling - Reisverslag uit Benares, India van Nick W - WaarBenJij.nu Bamboozling - Reisverslag uit Benares, India van Nick W - WaarBenJij.nu

Bamboozling

Door: Nick W

Blijf op de hoogte en volg Nick

14 Augustus 2013 | India, Benares

Jongens, ik heb trek in een glas melk! Puur Hollandse Campina koeiensap!
Ik ben nu in het plaatsje Varanasi die tegen de rivier de Ganges aanligt. Alle zieke, criminelen, halfies en lijken komen hierheen of worden hierheen gebracht om zich te wassen in de rivier de Ganges.
Ik wist van te voren dat dit heftig zou worden, maar ik verbaas mij iedere keer als ik hier over de straat loop.
Helaas is het waterpijl erg hoog van de Ganges waardoor de ghats kleiner en smaller zijn. De Ghats zijn de plekken waar de mensen zich wassen en onderdompelen in het water zodat ze hun zonden van zich afspoelen en een plekje krijgen in de hemel.
Het is hier zo heet dat ik ook in de Ganges wil springen alleen het water is honderden keren zo vies als in Nederland. Dat is ook niet gek als alle Hindoes zich wassen in de rivier.
Je hebt hier ook de Burning Ghats. Hindoes komen hier hun geliefdes of familieleden cremeren. Gisteren stond ik naar een crematie te kijken van een vrouw. De vrouw was in doeken gewikkeld en op het vuur gelegd door haar man. Een crematie duurt 3 uur en de botten worden de rivier in gegooid.
De traditie is dat de man zijn hoofd kaal scheert bij het overlijden van zijn vrouw of moeder.
Alle zieke mensen worden zonder crematie de rivier in gedumpt. In de rivier drijven dan ook veel opgeblazen lijken. Het is onzettend bizar en onvoorstelbaar dat dit nog kan in deze tijd.
Maar misschien moeten we er open voor staan en ons maar gaan wassen in de IJssel. Misschien slaat het aan.
Gisteren ben ik bijna aangevallen door een aap(je). Die beesten lopen net zoals koeien vrij door de steden en in Mccloud Ganj zat er een aap op mijn balkon. Hoe jaag je zo'n ding weg?
Ik kijk hier mijn ogen uit en ik wil vanavond met een bootje over de rivier varen. Er schijnen trouwens ook dolfijnen in de rivier te zwemmen.
Het is echt een ervaring om hier te zijn.
Volgende week wil ik weer in Dehli zijn want volgende week vrijdag ga ik weer naar huis.
Ik ga nog effe wat tempels bekijken en een happie eten!
We hebben trouwens wel als Nederlanders een reputatie hier zeg! Als ze mij vragen waar ik vandaan kom, staan ze gelijk met wiet en hasj te zwaaien.

See you
oja ik ben mijn usb-kabel van mijn fototoestel vergeten dus ik moet foto's uploaden vanaf mijn telefoon. Ik zal vanavond wat foto's uploaden

  • 14 Augustus 2013 - 09:32

    Jos:

    Hoi Nick als ik je volgende week kom halen op Schiphol zal ik een pak meenemen. Geniet nog van je laatste week voordat je het weet sta je weer over de schone IJssel te staren.

  • 14 Augustus 2013 - 18:58

    Carla:

    Lieve Nick,

    Wat bizar allemaal zeg! Wat ben je weer veel ervaringen rijker. Oja een aap wegjagen doe je denk ik met een banaan je balkon afgooien.... duhhhhh ;-)

    Het is weer snel gegaan je reis en ik heb genoten van je verslagen.

    Dikke zoen van familie kapoen.

    Carla

  • 14 Augustus 2013 - 21:41

    Anja:

    Geweldig al die verhalen Nick, je had schrijver moeten worden zo leuk en beeldend schrijf je.
    Wij hebben geen Maas vol met lichamen maar wel een skischans waar ze levend op SBS 6 afglijden hahaah. Ruimt ook wel op...hup van de schans.
    Snap één ding niet Nick je zegt dat je koeiensap zo mist! huh er lopen overal koeien op straat zal je er is niet stiekem onder gaan hangen , even trekken en hoppa ...melk.
    Kwestie van logisch denken en verser kan niet.
    Ja, hoe jaag je een aap weg!! had je geen foto van je vader bij je? je toont de foto en aap weg hahaah [grapje hoor Jos]
    Nou in ieder geval heb je het naar je zin en zit het er bijna op. Ik ben stilletjes blij en tel de dagen af.
    Klinkt niet aardig, maar kan er niks aan doen ik wil je weer vasthouden.
    Nu mams nog even geduld hoor ik je zeggen.
    Doe voorzichtig, pas op jezelf, en geniet ervan :-)
    Veel liefs van je moetie

  • 17 Augustus 2013 - 09:51

    Sylvia:

    Ongelooflijk wat maak jij veel mee en wat een indruk zal dat allemaal niet maken,misschien heb je wel nazorg nodig na het zien van lijken,crematies, apen op balkon :-D,nou Nick dan te vergelijken met onze vakantie wat ik wederom een prachtige ervaring vond daar in de Provance ....stelt die hele Provance, eigenlijk niets voor,geweldig ook idd hoe je het schrijft,je ziet het als ware voor je,geniet er nog maar van want het aftellen is begonnen,heel veel plezier nog deze laatste week!!!
    Xxx

  • 18 Augustus 2013 - 17:13

    Larissa:

    Hey,

    OMG wat een leven daar zeg!
    Kunnen wij ons hier niks bij voorstellen.
    Je bent een hele levens ervaring rijker, gaaf hoor.
    Have fun, want time fly's!

    Grtjes Larissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

India

Backpacken India

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2013

India 2013

14 Augustus 2013

Bamboozling

06 Augustus 2013

No land,but a continent

27 Juli 2013

Incredible India

19 Juli 2013

Dehli
Nick

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 22690

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 19 November 2014

Namibië

16 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

India

27 Juni 2012 - 27 Juli 2012

thailand 2012

Landen bezocht: