Incredible India - Reisverslag uit Udaipur, India van Nick W - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Udaipur, India van Nick W - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Nick W

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 Juli 2013 | India, Udaipur

Namaste!
Er is inmiddels alweer een week verstreken na mijn vorige verslag! Time flies when you are having fun.
Bedankt voor alle lieve berichten uit The Flatlands, erg leuk om te lezen. Ik ben nu net aangekomen in Udaipur na een relatief korte treinreis van bijna 6 uur.
Uuhm waar was ik gebleven want ik heb namelijk alweer een hoop gezien en maak het goed!
In Agra heb ik de Taj Mahal gezien en hij is echt super. De Taj is ook met stipt het juweeltje van India en de 700 roepies meer dan waard! De Taj is eigenlijk zo mooi dat nu al het andere tegenvalt. Tip: bezoek de Taj mahal als laatste als je naar India gaat haha. Ik blijf me wel continu verbazen over hoe mensen hier leven. Ik zie kindjes naakt tussen de vuilnis spelen en ze doen hun behoefte op straat. Het blijft dan ook lastig om ze weg te sturen als ze voor je staan te bedelen.
Ik heb in Agra ook de plaatselijke tandarts gezien. De man zat op een steen in een tunnel met zijn vieze handen in een mond van een andere man te wroeten. Uiteraard zonder handschoenen of enige hygiene. Vervolgens zat hij met een zelfgemaakt stokje te peuren in de mond van de patient die verging van de pijn. Afijn, ik poets nu 4 keer mijn tanden op een dag!
Ze zeggen dat je pas echt in India geweest bent als je ziek bent geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat ik in India ben geweest! Het eten, warmte en vermoeidheid zorgen voor maagproblemen. Iedere backpacker die in India is geweest zal dit beamen. Ik kom vanuit het plaatsje Pushkar. Ik ben echt helemaal weg van dat plaatsje geworden. Het is er lekker rustig en kleinschalig. Het ligt tussen de bergen en volgens de Hindoes is dit een heilige plek omdat de wereld hier zou zijn ontstaan! Het verhaal eromheen is nogal wazig, maar als je het plaatsje binnen rijdt in een overvolle lokale bus voelt het meteen prettig. Als ik langer de tijd had, was ik langer gebleven. Je hebt dan namelijk meer contact met de lokale mensen. Maar we hebben 'maar' 5 weken dus we moeten door.
Ik ga morgen Udaipur bekijken en dan maak ik mijn keuze of ik naar Mumbai zal gaan of richting de himalaya's! Elk advies is welkom :)
Ik eet nu wat meer continentaal voedsel zodat mijn maag rustig blijft en ik hier elke dag kan genieten.
De zon schijnt hier volop en ontmoet steeds meer backpackers naarmate je verder weg trekt van de grote steden.
Waar je in Thailand nog enig westers spul kon kopen, houdt dat hier echt op. Ik ben namelijk mijn shampoo vergeten van thuis en moest het doen met de zeepjes in het hotel. Totdat mijn oog viel op een klein dove shampoo flesje op een marktkraampje. Ik heb heel de middag met een big smile op mijn gezicht gelopen omdat ik mij die avond eindelijk weer eens echt kon wassen. Ik moet het wel doen met koud water, want aan warm water doen ze niet.. dusss

Het ga jullie goed en geniet van het weer in Holland!
We keep in contact en tot mijn volgende verslag
Nouu doeiiiiii

  • 30 Juli 2013 - 11:03

    Shelly:

    Super leuk om weer te lezen!
    Geniet er van , X

  • 31 Juli 2013 - 22:23

    Sylvia:

    hoi Nick,vanuit de provance lees ik je reis verslag,goh wat een in
    drukken zal jij opdoen zeg,allemaal geweldig om te lezen,wat gaat de tijd snel he,dat merken wij wel met maar 2 weken.Geniet er maar van en heel veel plezier!xxxx

  • 01 Augustus 2013 - 16:25

    Sahba:

    Ah superleuk Nick! Veel plezier, beide zijn fantastisch (Mumbai/Himalaya) !! enjoy!!

  • 04 Augustus 2013 - 08:23

    Larissa:

    Haaai Nick,

    Wat gezellig om je verhalen te lezen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt.

    Groetjes Larissa

  • 04 Augustus 2013 - 15:50

    Mama:

    Ha lieve schat,
    We zitten op de helft en ik verheug me op jou thuiskomst [stiekem] ach ik weet dat je het heel erg naar
    je zin hebt daar en dat voelt goed voor de achterblijvers in Holland.
    Leuk om je regelmatig te spreken op de whatsApp. Ben blij als ik iets hoor over je reis.
    Fijn dat je zo genieten mag en zoveel ervaring mag opdoen in je leven, want je zal ook erge dingen zien.
    Ik gedachten reis ik mee en sta ik ook voor de Himalaya met jou te overwegen of we erover heen gaan of niet.
    Blijf maar met beide benen op de grond en laat een ander maar klimmen.

    Lieverd neem geen prullaria mee hoor, liever een knappe, rijke, alleenstaande olie-sheik voor moetie.

    nou veel liefs van mij en dikke kus xxx
    Mama

  • 05 Augustus 2013 - 09:53

    Rona:

    Wauw! Wat gaaf om te lezen wat je allemaal doet/heb gedaan! We konden je hier inderdaad bijna ruiken, wat dove allemaal niet met je kan doen he! ;)
    Geniet er van, nog onwijs veel plezier! Xx vanuit Lesbos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

India

Backpacken India

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2013

India 2013

14 Augustus 2013

Bamboozling

06 Augustus 2013

No land,but a continent

27 Juli 2013

Incredible India

19 Juli 2013

Dehli
Nick

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 22681

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 19 November 2014

Namibië

16 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

India

27 Juni 2012 - 27 Juli 2012

thailand 2012

Landen bezocht: