No land,but a continent - Reisverslag uit McLeodganj, Pakistan van Nick W - WaarBenJij.nu No land,but a continent - Reisverslag uit McLeodganj, Pakistan van Nick W - WaarBenJij.nu

No land,but a continent

Door: Nick W

Blijf op de hoogte en volg Nick

06 Augustus 2013 | Pakistan, McLeodganj

Holaa everybody,

Waar mijn voetafdrukken nog in The great dessert te vinden zijn, bevind ik mij nu op 2000 meter hoogte in de bergen.
Een aantal dagen geleden was ik in Jaisalmer. Jaisalmer is een stadje in de woestijn en vlak naast de Pakistaanse grens. Mijn hotel verzorgde een kameelsafari door de woestijn met een nachtje slapen onder de sterren. Dit kon ik natuurlijk niet weigeren en zo zat ik de volgende ochtend met 2 Engelse studenten in een jeep opweg naar de kamelen.
Mijn kameel heette Mr. Junky. Daar zat ik dus in de woestijn op Mr. Junky. De safari was echt super tof. 'S avonds zaten we rond een kampvuur terwijl de 2 gidsen eten voor ons kookten. Na het eten legden de gidsen 3 dekens op het zand en dat was je bed. Ik heb dan ook geen oog dicht gedaan omdat de mestkevers over je heen liepen. Dus heb ik maar heel de nacht naar de sterren gekeken. De volgende ochtend in galop ( jaja) op de kameel terug naar de jeep. Het was echt super cool, alleen kom ik nu nog steeds overal zand tegen.
Vanuit Jaisalmer vertrok ik naar het noorden van India. Ik moest 4 keer overstappen op verschillende bussen en na een 26 uur lange reis was ik eindelijk waar ik wezen moet. Een busreis is een ervaring op zichzelf. Iedere chauffeur wil elkaar inhalen waardoor je je vaak aan de andere kant van de weghelft bevind. Ik zit dan met gekruiste vingers en dichtgeknepen ogen te hopen op geen frontaaltje.
Het zelf rijden wordt dan ook ten zeerste afgeraden. In Agra was er een eigenwijze Franse man die het mooie plan had om op een scooter de stad door te crossen. Hij was de straat nog niet uit of hij reed een Indiaase jongen uit zijn gymschoenen. Het rijden laat ik maar aan andere over.
Ik bevind mij nu in de bergen en het is hier fantastisch. Het dorpje heet Mcleod Ganj. Dit is de woon/werk plaats van de Dalai Lama. Helaas geeft de beste man nu een lezing in het zuiden van India. Anders was ik even op de thee gegaan bij his holyniss.
Ik blijf hier een aantal dagen genieten want ik zit letterlijk in de wolken.
Weer fijn om de berichtjes van thuis te lezen.
Spreek jullie snel allemaal weer
Ooh er komen nu 2 monniken naast me zitten, nou later

  • 06 Augustus 2013 - 11:49

    Jos:

    He makker goed om weer wat nieuws te lezen buiten whats app om. Ik had de foto's
    gezien . Het doet me goed te lezen dat je je goed vermaakt. Geniet van de tijd dat je daar
    nog bent. Gr papa

  • 06 Augustus 2013 - 12:10

    Carla Blij:

    Lieve Nick,

    Wat geweldig al die verhalen van je. Het is elke keer weer genieten van de dingen die je hebt meegemaakt. Wij hebben in India wel een scooter gehuurd en het verhaal gaat dat ze wel oppassen om een blanke westerling te raken. Wie voorrang heeft weten we nu nog niet maar ik geloof dat de eerste die gaat neemt 't gewoon! Michiel had natuurlijk ook zijn uiterlijk mee en we hadden een goede toeter welke je minimaal elke 10 seconden wel even moet gebruiken om erbij te horen ;-)

    Jammer dat je geen ontmoeting heb kunnen ritselen met de Dalai Lama. Feel in inder geval the vibe! Candy for the soul.

    Nog veel plezier en lieve groetjes van ons.

    Fam. Kapoen

  • 06 Augustus 2013 - 14:50

    Opa En Oma:

    Hoi lieve Nick,
    Wat een mooie dingen zie jij zeg we zullen er bijna jaloers op worden. Ik heb met je moeder op internet gekeken waar jij zit en het is werkelijk adembenemend.
    Wij genieten mee en reizen in gedachten met je mee.

    Liefs Opa en Oma

  • 06 Augustus 2013 - 17:12

    Chais:

    Leuk je verhalen te lezen! In gedachten er een beetje bij.Coole naam voor je kameel hihi waar was ie verslaafd aan?
    Wij hebben hier van de week ook op het dek naar de sterren gekeken...jij daar wij hier,het zelfde uitzicht.
    Dat is ook gelijk het enigste want zo te lezen zie en beloof je de prachtigste dingen
    Have fun greatings x

  • 07 Augustus 2013 - 18:20

    Ezra:

    Jo nick
    Vet in India man
    Ahah mr Junkie
    Ik hoop dat je er nog geniet:-)

  • 18 Augustus 2013 - 17:07

    Larissa:

    Hey Nick,

    Leuk om te kezen, hahaha!!
    Have funnnnnn

    Groetjes Larissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Pakistan, McLeodganj

India

Backpacken India

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2013

India 2013

14 Augustus 2013

Bamboozling

06 Augustus 2013

No land,but a continent

27 Juli 2013

Incredible India

19 Juli 2013

Dehli
Nick

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 22669

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 19 November 2014

Namibië

16 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

India

27 Juni 2012 - 27 Juli 2012

thailand 2012

Landen bezocht: