Dehli - Reisverslag uit New Delhi, India van Nick W - WaarBenJij.nu Dehli - Reisverslag uit New Delhi, India van Nick W - WaarBenJij.nu

Dehli

Door: Nick W

Blijf op de hoogte en volg Nick

19 Juli 2013 | India, New Delhi

Helloo,,

Mijn eerste 3 dagen zitten er bijna op en ik heb al zoveel te vertellen. Waar moet ik beginnen?
Het beeld wat je van India hebt en wat je op tv ziet klopt voor een groot deel. Het is f*cking druk en chaotisch. Overal waar je kijkt zie je mensen, koeien, riksja's, fietsers enz. Het is erg warm en India geeft je een beklemmend gevoel.
Dehli heeft weinig te bieden voor een toerist afgezien van een moskee en een fort. In Dehli zie je daarintegen wel hoe de mensen leven. Sommige mensen hebben echt helemaal niks en slapen op straat (ook kinderen).
Je voelt je hier veilig, maar je hebt soms 8 paar ogen nodig om je spullen in de gaten te houden.
De mensies hier willen allemaal met je praten en zijn oprecht nieuwsgierig waar ik vandan kom en wat ik doe. De Indiers studeren trouwens allemaal Engels of willen dokter worden. Leerkracht en dokter zorgt namelijk voor een goed karma (because they make future) is mij verteld.
En de indiers zijn ontzettend goed in staren. Ze blijven je ongegeneerd aanstaren en volgen je iedere stap.
Het eten is hier echt heel erg lekker! Je moet wel goed zoeken voor een goede toko, maar de curry is erg lekker! Daar kan geen conimex tegenop!
Vandaag ben ik naar de lotus tempel geweest buiten het centrum van Dehli. Ik moest pinnen want ik had nog maar 140 rupees (2 euro) op zak. Ik moest naar 7 verschillende banken omdat ik niet kon pinnen. Ik heb hem even geknepen, maar uiteindelijk vond ik een bank die het deed. Voortaan maar even genoeg geld op zak houden
Morgen gaat om half 5 S'OCHTENDS mijn wekker en vertrek ik naar Agra. Daar staat de Taj Mahal! Mijn trein vertrekt om 6 uur en dan ben ik er al om 8 in de ochtend. Vervolgens kijk ik wel wat mijn volgende bestemming wordt!
Ik spring misschien van hak op te tak met mijn verhaal, maar het is vrij lastig om onder woorden te brengen wat ik zie! Zoveel kleuren, getoeter, bedelende kids, de stank enz. Je zintuigen worden gebombadeerd met prikkels. 'S avonds ben je dan ook echt kapot.
Ik vind het hier echt awesome en ben echt aan het genieten!

Leuk om jullie reacties te lezen uit Nederland!!
No worries, i am doing just fine!!

We keep in contact en de volgende keer zet ik er wat foto's op




  • 20 Juli 2013 - 13:50

    Monique:

    Fijn Nick, dat je het zo naar je zin hebt. Wij zijn jaren geleden naar Sri Lanka geweest, wat wel overeenkomsten vertoond met India. Wij hebben het toen ook erg genoten! Ben benieuwd naar de het vervolg van je reisverslag. En leuk dat je de volgende keer wat foto's plaatst.
    Groetjes en prettige en veilige reis verder.
    Monique en John.

  • 20 Juli 2013 - 20:51

    Carla Vrolijk:

    Hi Nick,

    Wat geweldig dat je weer onderweg bent. Helemaal vergeten je wat spulletjes te brengen van onze reis naar India. (een boekje en kaart waar je zeker buiten kunt hoor!) Wij zaten in Goa, een wat de bevolking zelf vindt "luxer" deel van India. Heel veel plezier en ik lees graag je verslagen.Be carekul zoals Mica het zou zeggen. Met haar 3 jaar spreekt ze heeeeeeeeeeel goed engels. Lieve groetjes en een dikke zoen van familie Kapoen

  • 21 Juli 2013 - 19:47

    Jos:

    Hoi makker goed om te horen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.Mooie foto's van de Taj
    Mahal. Zondagavond en je bent al bijna een week weg. Geniet ervan en veel plezier . Gr. Papa en geesje

  • 22 Juli 2013 - 06:16

    Larissa:

    Hey Nick,

    Leuk om je verhalen te lezen!
    Geniet ervan, heb het leuk want voor je het weet is het om!

    Groetjes!!!!

  • 29 Juli 2013 - 20:42

    Margo Boin:

    Hallo Nick.
    Alles goed met je?
    Het lijkt zo kort geleden dat je nog in Thailand was! Nou alweer een jaar verder en nog reislustig.
    Altijd leuk om je verhalen te lezen.
    Nog veel reisplezier en geniet van al die kleuren en geuren.
    Groetjes, Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India

Backpacken India

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2013

India 2013

14 Augustus 2013

Bamboozling

06 Augustus 2013

No land,but a continent

27 Juli 2013

Incredible India

19 Juli 2013

Dehli
Nick

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 22668

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 19 November 2014

Namibië

16 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

India

27 Juni 2012 - 27 Juli 2012

thailand 2012

Landen bezocht: