Eerste dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nick W - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nick W - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: nickiew

Blijf op de hoogte en volg Nick

29 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Sawasdee (hallo)

Allereerst wat leuk dat jullie mij allemaal volgen. Erg leuk on allemaal te lezen.
ik ben vertrokken om 12 uur nederlandse tijd vanaf schiphol, even een tussenlading gemaakt op Helsinki en toen gelijk door naar Bangkok. het was toch wel een lange zit 10 uur. zelfs met slaappil niet kunnen slapen, ach dan maar gewoon 5 films kijken. in het vliegtuig in contact gekomen met een Oostenrijker. Elkaar een beetje door de duane geloodst en de bagage opgehaald. Daar stond ik dan... eindelijk bangkok verkennen.Het was 7:15 in de ochtend. Die gozert ging met een taxi, maar ik wilde met het openbaar vervoer, dus liep ik naar de eerste trein die ik zag. In de trein kwam ik Boris tegen, een franssprekende belg. Samen naar het hart van Bangkok gereisd. Na veel vragen en tekenen op onze map kwamen we er wel. ze rijden hier trouwens als idioten. Oversteken is dus gewoon zelfmoord zelfs als je groen licht heb. maar na een tijdje merkte ik al, dat je gewoon stoicijns naar de overkant moet lopen en iedereen ontwijken.
ik heb gelijk een aantal tempels bezocht en rond 1 uur smiddags stortte ik in. effe een uurtje pitten in de eerste beste guesthouse die ik tegenkwam. Nog geen 5 euro, maar dan heb je ook wat (foto's volgen later) lag ik op een plank en had geen warm water, maarja je wil zo goedkoop mogelijk dus dit is wat je krijgt. Na toch wel lekker geslapen te hebben, vooral veel gekeken in de stad. Je kon wel spreken van een aardige cultuurshock. De volgende ochtend een bootreis gemaakt rond Bangkok was echt heel cool. Weer veel tempels gezien en veel gelopen. De noodles zijn hier heerlijk en al het eten is heet. Zelfs de rijst is heet. In de middag kwam ik toevallig die oosterijker weer tegen. Effe gegeten en gedronken!
Ik heb nu een wat duurdere geusthouse voor het gemak. misschien ga ik morgen naar het noorden of de dag erna.
Het is hier nu bijna 12 uur savonds. duik nog effe de stad in!

Het gaat met mij hartstikke goed en ik type snel weer een verslaggie.

Groetjes nick

  • 29 Juni 2012 - 16:48

    Nick W:

    Ojaa vergeet ik helemaal te vermelden. IK HEB MIJN PROPEDEUSE FASE AFGESLOTEN. Mijn P is binnen alleen maar voldoendes! Hoppa!

  • 30 Juni 2012 - 13:06

    Martha :

    Wat supergaaf Nick. Wat een andere wereld is dat toch he, vergeleken met Nederland. Ik heb het ook als een cultuurshock ervaren, maar je went er wel snel aan. Alleen heb ik in Thailand alleen maar lauw eten gekregen, zelfs de patat was er lauw. Ik wens je een fijne vakantie en hoop, dat je heel veel mooie dingen tegenkomt. Groetjes, Martha
    P.s. Ik ben een collega van je moeder.

  • 01 Juli 2012 - 14:40

    Anita:

    Hoi Nick

    En ja daar sta je dan na een lange vlucht in je 1-tje in Bangkok.
    Geweldig. Veel te zien en ja het is heel wat anders als Nederland.
    En goed gedaan man je P in 1 keer. Weet hoe het is want Rianne (dochter) heeft deze vorig jaar gehaald ook in 1x. Daar hoef je geen zorgen meer over te maken. Geniet ervan en nog veel reisplezier en ik ga je volgen.
    Groetjes Anita (collega van je moeder Anja)

  • 01 Juli 2012 - 19:02

    Margo:

    Hoi Nick.

    Alseerst ... GEFELICITEERD! Wat goed dat je geslaagd bent. Je hebt zeker een rondje Bangkok gegeven. Ha, ha.
    Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.Bangkok is hectisch en iedereen moet ergens zijn op het zelfde tijdstip.
    Ga je nog naar de hoogste uitkijkpunt van Bangkok? In de avond uren is het de moeite waard.Het heet Baiyoke Tower.
    We lezen je volgende keer weer.
    Groetjes, Margo

  • 02 Juli 2012 - 09:09

    Larissa:

    Hey Nick,

    Gefeliciteerd met je P!! Geweldig man, nu helemaal met een lekker gevoel genieten. Leuk om je verhaal te lezen, je schrijft het al net zoals je moeder het zou vertellen. ;-)

    Have fun en ik ga je volgen!

    Groetjes,
    Larissa

  • 02 Juli 2012 - 09:13

    Maudi :

    hoi Nick!
    is het beetje leuk daar??
    we gaan je zeker volgen!
    veel plezier,
    we gaan je wel missen hoor!

    xxx Maudi & de rest ;)

  • 02 Juli 2012 - 13:34

    SvR:

    I miss you!

  • 02 Juli 2012 - 18:24

    Simone:

    Hee Nickie,

    Wat goed om te horen dat je het al zo leuk hebt daar! En gefeliciteerd met je P, hartstikke goed!

    Ben benieuwd naar je foto´s :) we houden je bloggie in de gaten!!

    Dikke kus

  • 03 Juli 2012 - 11:00

    Greetje:

    hallo lieverd,
    wat maak jij een mooie reis zeg! Jouw moesje houdt ons allemaal op de hoogte. Het is heerlijk om je verslagen te lezen en je op deze wijze te kunnen volgen. Ik wens je veel reisplezier en blijf je verder volgen.
    doei doei Nick

  • 03 Juli 2012 - 13:40

    Gertina :

    veel plezier en geniet er van !!!!!
    en voorzichtig ! groetjes van ons allemaal

  • 03 Juli 2012 - 14:07

    Ludo:

    veel plezier in de trein.
    hebben ze daar ook lekker eten?
    wens je succes.

  • 13 September 2014 - 17:37

    Bep:

    hallo nick,

    je bovenbuurvrouw bep.
    wij vroegen ons af hoe het met jou gaat!
    hoe het daarzo is?
    gina vroeg hoe het is om op de cameel te zitten.en hoe het eten daar is.
    wat heb je zoals gedaan,ik ben erg benieuwd
    wij hopen dat je heel snel terug komt

    groetjes gina en bep xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

thailand 2012

Voor het eerst backpacken!
en gelijk naar Thailand.
Spannend!

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Laatste week

11 Juli 2012

Paradijs!!!!

06 Juli 2012

Weekie voorbij

03 Juli 2012

Reisdag

03 Juli 2012

Reisdag
Nick

Actief sinds 26 Nov. 2011
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 22666

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 19 November 2014

Namibië

16 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

India

27 Juni 2012 - 27 Juli 2012

thailand 2012

Landen bezocht: